PERJALANAN HIDUP YANG MASIH PANJANG

"..meniti hari yang masih belum pasti...."
"..semua suka..duka..pahit..manis..kehidupan mesti dilalui dengan penuh ketabahan.."


sepi dalam kerinduan..


".....fikiran mula melayang..hati mula tersentuh..tangan mula menaip sesuatu..entah apa aku nak tulis..diam seketika..terfikir sejenak..mula mengingati kenangan silam..oohh..indahnya..tiba2 hati tersentuh..mula terasa sebak..tangan berhenti seketika..aku mengapai frame gambar bentuk "love"..aku renung gambar itu..ku peluk ku cium..seumpama insan itu wujud di depan aku..tapi hanya sekeping gambar..ohh..kenapa harus begini..kenapa perasaan itu hadir tika ini..yang ku tahu aku terlalu merindui dia..rindunya hati nie tak terbendung lagi..terlalu sukar untuk aku luahkan..mana hilangnya rindumu padaku??

"....tetiba airmata mula menitis..kuar juga air jenih nie..bukan ku tak dapat nak menahan tapi ia gugur tanpa ku sedari..oh..sebaknya dada ku saat nie..wahai insan yang ku rindui mengapa kau sanggup membiarkan aku merinduimu bersendirian..penahkah kau fikir tentang perasaan aku tika ini..oh...mengerti lah...kembali lah wahai kekasih hatiku..aku masih memerlukan dirimu..aku merayu padamu wahai insan yang ku sayangi..aku ingin kita seperti dulu..saat-saat indah tika kita mula mengorak langkah untuk menuju alam bahagia..aku ingin segalanya menjadi kenyataan..datanglah padaku..aku ingin berada dalam dakapanmu...terasa hangatnya tika itu...oh..kenangan..

"...kini sepi mula melanda..hanya sepi menemani aku saat ini..dia la peneman kala aku sedih...tapi aku mengharapkan kau hadir untuk menemani aku...janglah kita keroh kan lagi keadaan ini..kembalilah kasihku..pulanlah padaku..aku ingin kau menemani aku...

"...tangan mula mengeletar..sedu mula berbunyi..oh..aku tak dapat nak coretkan lagi..sedih sungguh hati nie..ohh...Tuhan ku yang maha mengetahui kau kembalilah dia kepada aku..aku amat merinduinya..

No comments:

Post a Comment