PERJALANAN HIDUP YANG MASIH PANJANG

"..meniti hari yang masih belum pasti...."
"..semua suka..duka..pahit..manis..kehidupan mesti dilalui dengan penuh ketabahan.."


harta..tahun..kerja..kehidupan..BARU

salam to all blogger..
asa nya masih belum terlambat lagi untuk wish hepi new years...dah lama aku tak update blog..bukan malas tapi banyak keje yang nak kena settle kan..aku nak start story thun 2011 dulu la..
firstly..syukur alhamdulillah..akhir tahun 2011 aku dapat apa yang aku nak selama nie..harta pertama aku,merangkap bahan kesayangan aku lah..den..den..kereta MYVI SE 1.5 colour white..ha3..dapat jugak aku ada kete sendiri..pasni senang la sikit aku nak bergerak..hehehehe..umur kete tak sampai sebulan dah dua kali aku pecut balik kampung..ha3..jauh tu S.Alam - Penang - Kedah - S.Alam..bukan gila stereng taw..tapi rindu dekat si dia..so dah de kete ni senang la ckit aku nk jumpa dia..heheheheh..
tuah ayam nampak di kaki tapi tuah manusia sapa yang taw kan..rezeki la orang kata...aku di offer keje dekat SIME DARBY PROPERTY...dah la aku ambik kete pun dekat2 area situ je..memang ong la owg cina cakap..alhamdullillah..
tahun 2012 baru membuka tirai..aku terpikir sejenak..azam aku tahun lepas dah terlaksana sepenuhnya ke belum???yang pasti masih ada lagi azam aku yang tak tertunai..azam yang terlalu tinggi untuk aku capai dan yang paling banyak halangan dan dugaan untuk aku capai azam tu..huhuhuhu..tapi apa yang aku harap tahun 2012 nie bakal mencipta sejarah dalam hidup aku..sejarah hanya seumur hidup..harap2 semua ok pasni..biar lah semua perancangan berjalan dengan lancar..amin..
3/01/12..first day aku keje under SIME DARBY..biasa la..mula2 masuk memang bosan tahap gaban punya..aku tak tahu nak buat apa..rasa jangkal pun ada..selama seminggu aku duk belek benda yang sama..otak aku nie dah bosan..dah la otak aku nie otak matematik...satu hari aku tak mengira rasa pelik plak..nk bagi hilang bosan aku tgok la plan2 rumah yang ada..pastu aku mula melukis..ha3..macam pe ag..bosan punya pasal aku melukis ja..
kehidupan aku pun dah bertukar..tmpat keje lama dulu boleh la pkai biasa2 tapi sekarang style maw jaga..almaklum la keje under corparate nie..kena la kemas selalu..mula aku duk p shopping baju2 kemeja..wekend je aku kuar hang out dengan bebudak lama sambil2 release tension...tapi yang aku harap aku nak ubah hidup aku dari sorang kekasih kepada seorang isteri pada si dia..huhuhuhu..harap2 termakbul la..dah lama aku duk tunggu masa nie..kami pun dah 3 tahun bersama..klu dari dulu kawen mesti anak dah umur 2thn..ha3..entah2 dah nak masuk anka kedua..hehe...


No comments:

Post a Comment