PERJALANAN HIDUP YANG MASIH PANJANG

"..meniti hari yang masih belum pasti...."
"..semua suka..duka..pahit..manis..kehidupan mesti dilalui dengan penuh ketabahan.."


family day..camping+motorcross

kali nie aku nak cite sal aku g camping ri jumaat...aku dah lama x camping..so xcited la kit kan..nie pun boss aku yang buat..kita owg buat family day..ri jumaat pas kje kita orang tolak la pergi tempat yang di tuju..(bukit ramlee,meru,klang)..




dalam 8 bji keta jugak la yang g..aku tumpang ja dyeowg sebab x mampu nak beli keta ag...ada yang dah sampai sana dah..perjalanan ok je..cma kekadang tertingal dengan keta depan..biasa la jalan jem..nak di jadikan cite..dah sampai jalan masuk ke bukit ramlee member aku gabra gila..keta dia x lepas nak nek bukit..aku tengok dia panic dah..aku suwuh dia guna gear satu..tp xleh gak..tayar dah bau hagit dah..keta jap2 gelongsor ke bawah..pehhh memang kecut perot gak la..last swuh la pomen (si kamal bawak) sampai ke atas..tgok muka shida memang dah xde mood dh..mana tak nya..kete dah buat hal..sabar ea shida..

malam tu cam biasa la..sampai je kita owang isi perut dulu..makan memang x igat dah..maw taknya..lapar sesangat..pas keje terus datang sini..da la sikit sukaneka tuk staff..dalam ujan renyai2 pun kita orang belasah ja..langsung tak ingat pape dah..seronok and enjoy sangat malam tu...ramai2 nek hilux pusing dalam hutan..tapi adventure gak la..curam bukit tu pehh..memang leh kecut perut la kalau yang tak biasa..kita owg karaoke...enjoy sgt..even aku nie yang suara serak2 pun leh nyanyi ag..gila..memang tak pk dah..janji ati hepi..dalam kui1 kita orang dah lepak2 depan khemah..sambil2 pasang tanglung n borak2 sementara nak ngatok..aku pun tak sure kui brapa aku tido..ha3..


pagi..dalam kui6 aku dah bagun..kata nak jungle tracking la konon..tapi haram..semua tido ag..ha3..udara pagi tu memang segar gila..sejuk..nyaman sangat..leh tgok pemandangan pg dr puncak bukit..cantik..dalam kui tujuh kita owang dah mula panas kan motor..baru start nak belajar bawak kawasaki klx150..hehehehehe..tak ku sangka..tere gak aku bawak..memang best sesangat..naik turun bukit..dah sekali dapat memang xnak bg owg len bawak..tapi sayang aku tak banyak snap gambar coz bateri anset dah low sangat..

tak ku sangat ku dapat bawk motr KLX 150..hehehhehe

hanya gambar hiasa sahaja,..gambar belum ambik dari kekawan..
boss lak sporting gila..ajak kita orang masuk hutan men motorcross..pe ag join ar..tapi aku jadi penumpang ja..sebab motor x cukup..baik punya stan aku buat..jatuh dalam lumpur..tapi memang adventure ar..best sesangat..kitaowg memang tak sangka ar dalam berapa jam je belajar dah leh bawak..tak puas asa..sementara tggu lunch kita orang ikut track mountainbike..memang curam gila..jalan lak mencabar sangat..cam na lak budak2 basikal ni men..

pas lunch dah bersurai..tamat sudah family day kitaowg..tapi kenangan yang takleh lupa ar..syok sesangat..bos siap cakap 3bln sekali nak bawk staff men motorcross lagi..huhuhuhu...ni yang best nie..

dari petang sampai ke pagi esok aku tido...letih punya pasal..badan dah leguh2 dah..ha3..tapi enjoy..

No comments:

Post a Comment