PERJALANAN HIDUP YANG MASIH PANJANG

"..meniti hari yang masih belum pasti...."
"..semua suka..duka..pahit..manis..kehidupan mesti dilalui dengan penuh ketabahan.."


penantian...stanza sepi sekeping hati..

 Yang membuat kita sedih adalah,,
melihat orang yang kita sayangi menyayangi orang lain..
tapi ada hal yang lebih menyedihkan adalah,,
melihat orang yang kita sayangi pura2 menyayangi kita, hanya untuk buat kita tersenyum..

Dikamar ku menyepi
Hanya lilin menerangi
Beginikah seksanya
Hidup dalam penantian
Ditabir tirai malam
Ada insan kesepian, keseorangan...


Dan setiap detik yang ku lalui
Seluruh malam ku membisu
Tetap setia menantimu
Bayanganmu entah di mana

Mengapa harus kita ditemukan
Di saat jiwaku keresahan
Apakah aku satu persinggahan
Mengubat rindu... oh...

Kau dahagakan...
Ku kehausan...
Setitis rasa
Pada bayangan yang tak pasti... oh...

Kau nyalakan perasaan
Mengukir kemesraan
Mungkinkah ada sinar
Bersama impianku

Dah telah ku duga
Suasana keindahan seketika
Aku tetap menanti mu

Kau dahagakan...
Ku kehausan...
Setitik rasa... oh...
Aku tenggelam...
Kehampaan...
Keseorangan...

Mana sinaran ?...
Terangilah hidupku
Tak sanggup lagi... aku... sepi.

Saat cinta mengetuk pintu hati..
tak ada yang dapat dilakukan,, kecuali berbicara dengan hati kecil..
saat cinta datang dan pergi tanpa kata..
tak ada yang dapat terucap,, kecuali titisan airmata..


Stanza Sepi Sekeping Hati 

Ku nyanyikan lagu syahdu
Bila teringatkan mu
Yang masih bertakhta di hatiku

Ku nyanyikan lagu rindu
Itu yang ku tahu
Agar terluah resah membeku

Kini... hanya impian yang nyata
Tiada menjanjikan bahagia
Segumpal harapan cita apakan sia-sia
Namun ku masih meniti harapan

Berarak awan kelabu
Di pinggir penantian ku
Namun derita jua yang menjelma

Serak alunan suara
Nyanyian rindu ku
Rindu yang menggigit di jiwa ku

Kini... berpelangi wajah duka
Dan sepi bertamukan airmata
Luka yang ada kau biarkan sahaja
Sedangkan aku sakit menderita

"..aku sentiasa menanti mu..walaupun aku yang akan tersiksa..kerna kau masih tetap dengan janji ku..masih setia menunggu mu walau seribu tahun..kerna dihatiku hanya ada kamu.cinta dan kasih sayang ku hanya ku curahkan untuk mu..

No comments:

Post a Comment