PERJALANAN HIDUP YANG MASIH PANJANG

"..meniti hari yang masih belum pasti...."
"..semua suka..duka..pahit..manis..kehidupan mesti dilalui dengan penuh ketabahan.."


penghujung yang belum pasti...

"....seminggu sudah kejadian msg aku terkantoi..selama seminggu aku menahan kerinduan di hati aku..bukan aku tak nak mintak maaf,tapi aku tahu keadaan masih panas..lagipun aku masih tak boleh nak terima perkataan "haram jadah"..kenapa sekasar itu bahasa yang DIA guna..aku mohon seribu kemaafan andai kata kedatangan msg aku pagi tu membuat KAU dan DIA bergadoh..aku memang tak tahu PENANG cuti..kalau aku tahu benda ni tak kan jadi..pasti KAU tak sedingin ini dengan aku..pasti KAU membalas setiap msg aku dan menjawab panggilan aku..ohhh..hati ini terlalu rindukan saat gembira,suka duka,gelak tawa bersamamu..datanglah kembali wahai kekasihku..

"...aku cuba menahan gelora rindu ni pada KAU..walaupun aku tahu aku tak mampu nak lakukan..fikiran aku sentiasa teringat dan terfikirkan tentang KAU..adakah KAU seperti aku???masihkah aku dihati MU??
"...penah orang kata "jika kita sayang seseorang tu..lepaskan lah ia pergi..jika dia kembali pada kita semula,dia adalah milik kita tapi jika dia tak kembali dia bukan milik kita.."


"...memang betol madah pujangga tu..sebelum nie memang kami bercinta dan berjanji akan hidup bersama..membina mahliga yang indah..tapi sayang..bila tiba masa semua nya hancur..aku terpaksa lepaskan KAU pergi atas permintaan KAU juga..KAU berjanji dengan aku jika ada jodoh kita,kita kan bertemu lagi..selama KAU tiada disisi aku..hidup aku tak terarah..sakit,pedih,semua aku rasa..menanggung sakitnya penderitaan atas kekecewaan yang telah KAU berikan...pernah kah KAU pikir tentang aku ketika itu??bukan aku tak dapat nak terima hakikat itu..tapi harapan yang mengunung untuk hidup dengan KAU membuatkan aku terlalu kecewa dalam percintaan ini...

"...berbulan2 selepas itu,KAU hadir kembali dalam hidup aku..memberi sejuta harapan..aku bersyukur kepada ILAHI kerana telah makbulkan doa ku untuk KAU kembali kepada aku..jika betol KAU adalah jodoh aku..kenapa ada saja halangan yang tak dapat kita tempuhi..kenapa terlalu sukar untuk kita bersatu...???kehadiran KAU buat kali kedua membuat aku kembali ceria..hilang duka dihati..hilang rasa sakit dalam kekecewaan...kita mula mengatur kembali perjalanan untuk hidup bersama..tapi penghujungnya masih belum pasti..kenapa disaat kita hampir bersatu masih ada lagi halangan???

"....aku pun tak pasti dimana penghujung percintaan kita???adakah KAU masih menyayangi aku..masih adakah cinta aku dihatimu??adakah aku masih dihati mu???aku tak nak semua kata-kata sayang hanya di bibir sahaja..biarlah ikhlas dari hati seperti mana ikhlasnya aku mencintai dan menyayangi diri KAU..semalam hati aku sebak sangat2..entah kenapa bila aku teringat kan KAU airmata aku mula mengalir..sedih sangat bila mengenangkan perjalanan percintaan kita..pejam celik,pejam celik dah hampir 2 tahun perhubungan kita..semua masih belum jelas..entah la..hati meronta-ronta untuk berada disisi mu sentiasa..tapi keadaan masih tak mengizinkan...

Kala itu sayangnya engkau padaku
Dan kutelani segala kata indahmu
Kerana kusangka kau kan terus bersamaku
Tapi hanya sekadar waktu

Seluruh cintamu itu hidup segar dijiwaku
Masih kuterasa
Tak layu ditelan waktu
Tak pudar kasih hatiku
Dan kau masih lagi kusayangi

Walaupun engkau tiada
Namun cintamu terasa
Membendung rinduku sejak dulu hingga kini
Indahnya kukenang dan pahitnya dah kutelan
Begitu kasihku kepadamu

Ingin aku mengulangi saat indah waktu dulu
Tapi bagaimana dapatkah berulang lagi
Bersamalah kita jadikan pengajaran
Betapa pedihnya oh perpisahan

Mengapa di waktu ini
Aku teringat kembali segala kenangan
Adakah engkaupun sama masih ingat kepadaku
Seolah kita tak pernah berpisah


"..bagaimana kita nak akhiri semua nie???aku tak sanggup untuk kehilangan KAU buat kali kedua..aku amat mencintai KAU...

No comments:

Post a Comment