PERJALANAN HIDUP YANG MASIH PANJANG

"..meniti hari yang masih belum pasti...."
"..semua suka..duka..pahit..manis..kehidupan mesti dilalui dengan penuh ketabahan.."


luahan hati seorang sahabat kepada shabatnya..

Hari ni aku nak cite sal entry luahan hati seorang sahabat kepada sahabatnya..cuba hampa hayati setiap soklan yg ditanya oleh sahabat A kepada sahabatnya..
1.       nape saya sayangkan awak dan rindukan awak walaupun saya tahu awak x kan jadi milik saya
2.       nape saya slalu rindukan awak walaupun saya tahu rindu awak bukan untuk saya sorang
3.       nape saya sayang awak walaupun saya tahu awak pun menyayangi org lain
4.       nape saya rasa x bleh berenggang ngn awak walaupun sehari padahal saya tahu awak tak kisah pun kalo x de saya bersama.
Sedihkan soklan2 yang sahabat A tanya..aku baca pun dh sebak dalam hati..bertapa bernilainya sahabat B kepada A…walaupun A tahu semua tentang kehidupan B namun A sanggup menyimpan segala perasaannya kepada B..yang ku tahu banyak pergorbanan yg A lakukan kepada B..A seorang yang pemurah,baik hati,kuat semangat dan pandai menyembunyikan kesakitan yg dialami nie..B adalah pembakar semangat kepada A untuk terus meniti hari-hari mendatang..B berasa selesa dengan A kerna A faham segala kehidupan B..walaupun ada terselit kesedihan,cemburu di hati A..
Nie adalah pesanan dari B kepada A,
“awak saya tahu awak sayangkan saya dan rindukan saya..tidak adil bagi saya untuk menolak kasih sayang yang awak curahkan kepada saya..saya gembira bersama awak..awak banyak buat saya ketawa,saya tak sunyi macam dulu lagi awak..saya jugak nak ucapkan terima kasih sebab awak banyak menolong saya tak kira lah dari segi mana sekali pun..awak sanggup dating jumpa saya walaupun kesihatan awak tak menentu..saya hargai segala yang awak lakukan..akhir kata awak adalah sahabat saya dikala senang dan susah,dikala gembira dan duka.dikala memerlukan..saya akan ingat awak sampai akhir hayat saya..saya mahu awak menjadi teman sejati saya di dunia dan akhirat..saya sayang awak….”







No comments:

Post a Comment