PERJALANAN HIDUP YANG MASIH PANJANG

"..meniti hari yang masih belum pasti...."
"..semua suka..duka..pahit..manis..kehidupan mesti dilalui dengan penuh ketabahan.."


Pelengkap Hidupku



Pelengkap Hidupku

Aku bagai laut tak bertepi dan tak berkarang
Aku bagai bintang yang tak ditemani malam
Melihat dirimu ada senyum canda dan tawa
Yang membuat aku tak ingin pergi darimu

Teringat janji lamamu kepadaku
Teringat aku teringat
Teringat saat kau masih ada di sini
Temaniku sepanjang hari

Bila kau pergi jauh ingatlah aku
Bilaku disamping mu peluk tubuhku
Bila kau rindu aku panggil namaku
Ku datang menemui mu

Peluk erat jasadku jangan lepaskan
Tetaplah kau di sini harungi malam
Karena hanya dirimu belahan jiwa
Pelengkapku di dunia

Teringat janji lama mu kepadaku
Teringat aku teringat
Teringat saat kau masih ada di sini
Temaniku sepanjang hari

Bila kau pergi jauh ingatlah aku
Bilaku di sampingmu peluk tubuhku
Bila kau rindu aku panggil namaku
Ku datang menemuimu

Peluk erat jasadku jangan lepaskan
Tetaplah kau di sini harungi malam
Karena hanya dirimu belahan jiwa
Pelengkapku di dunia

Bila kau pergi jauh ingatlah aku
Bilaku di sampingmu peluk tubuhku
Bila kau rindu aku panggil namaku
Ku datang menemuimu

Peluk erat jasadku jangan lepaskan
Tetaplah kau di sini harungi malam
Karena hanya dirimu belahan jiwa
Pelengkapku di dunia

p/s: ni salah satu lagu yang aku suka dengar sebelum aku terlena dibuai mimpi yang indah..kata-kata, liriknya sungguh melayan jiwa..menusuk kalbu hati aku dengan rentak dan suara penyanyi nie memang best sangat..
 
 “…Bila kau pergi jauh ingatlah aku..Bilaku disamping mu peluk tubuhku..Bila kau rindu aku panggil namaku..Ku datang menemui mu..Peluk erat jasadku jangan lepaskan..Tetaplah kau di sini harungi malam..Karena hanya dirimu belahan jiwa..Pelengkapku di dunia..”
                                                                                                                  

1 comment: