PERJALANAN HIDUP YANG MASIH PANJANG

"..meniti hari yang masih belum pasti...."
"..semua suka..duka..pahit..manis..kehidupan mesti dilalui dengan penuh ketabahan.."


DIAMKAN DIRI BOLEH SOLVE PROBLEM KE???

"....minggu nie nak kata busy tu tak juga..tapi aku takde mood nak update blog nie..bukan takde benda nak luah tapi aku tak sanggup nak luahkan sebab aku takut airmata nie terus mengalir..mana taknya..sebaris ayat pun dah teresak-esak..susah nak aku teruskan coretan yang terbuku dihati aku nie..kenapalah airmata nie terlalu senang menitis kerna DIA??????

ada apa dengan menyepi???

"...seminggu juga la aku sepi tak berteman..menanti orang yang belum pasti..kosong hidup ini tanpa DIA..fikiran nie asyik teringat kat DIA ja..susah la..macam mana kalau ditakdirkan hubungan nie sampai disini saja..tak dapat aku bayangkan...sekarang pun sudah longlai kaki aku nak melangkah belum lagi keputusan dibuat..tak dapat aku bayangkan keadaan aku lepas nie..semangat ni dah tak kuat macam dulu lagi..Ya ALLAH kenapa semua nie terjadi pada aku..disaat aku ingin memiliki DIA..sukar untuk aku tempuh dugaan nie..adakah DIA dapat rasa apa yang aku rasa...maafkan aku sekiranya aku terlalu mendesakmu untuk memahami perasaan aku ketika ini..bukan aku tak mengerti perasaan mu..masalah mu disaat ini..tapi aku tak terdaya untuk hidup tanpa mu..cukup lah sekali kau mendiamkan diri dahulu..tak sanggup untuk aku lalui lagi saat-saat seperti nie..

"...satu malam sebelum aku tido,aku terpikir..kalau diam diri boleh solve ka problem kami nie..???aku rasa tak kan settle masalah nie..diam diri hanya boleh buat keadaan panas jadi sejuk je..jika berdiam diri boleh tenangkan fikiran dia,adakah fikiran aku tenang macam dia???bukan aku nak pikir negatif..bukan aku tak pikir positif..tapi adat lah..bila orang yang kita sayang mendiamkan diri, mesti kita dah pikir bukan2..soalan yang lazim bermain2 di benak nie..sapa aku di hati dia???dia jujur ka dengan aku??sayang ka dia dekat aku??tak kan dia dah lupa aku kot??aku da buat salah ka???ahhh..macam2 la yang jadi tanda tanya..tapi sampai bila nak duk lagu nie..nanti bila bersuara lagi pasal ni mesti panas balik..mana jalan penyudahnya???susah btol nak hadapi masalah nie..

"....satu pagi lepas aku settle semua keja aku kat ofiz aku cari2 la dalam intenet cara nak solve masalah aku nie..dapat sorang ustaz nie..aku pun tak kenai sangat..just baca artikel dalam website dia..dia ada cerita kes sama cam aku nie..mula2 aku nak cite gak kat ustaz ni and mintak pendapat ustaz ni..ea la ustaz ni kan mesti arif pasal2 masalah2 camni..mana taw leh bagi jalan untuk aku ka...tiba2 aku da baca masalah dari sorang pompuan nie sama macam kes aku..so aku baca la commnet ustaz ni pasal kes tersebut..mungkin aku boleh suggest dekat DIA untuk buat lagu nie..tapi masalahnya,,aku takdak ruang untuk kongsi benda nie..dia pun dah diamkan diri..aku memang msg dia tapi dah taknak reply nak wat camna..aku kena paham la..

"...kalau boleh aku nak gak cite cara yang ustaz tu bagi..tapi boleh ka dia buat cam2..sanggup ka dia nak g cerita dekat orang yang arif tentang nie..mungkin susah la jugak..tapi tak cuba tak taw lagi kn...aku harap sangat2 aku boleh hidup dengan dia..aku tak sanggup la nak kehilangan dia..aku sayang sangat2 dekat dia..
 

No comments:

Post a Comment