PERJALANAN HIDUP YANG MASIH PANJANG

"..meniti hari yang masih belum pasti...."
"..semua suka..duka..pahit..manis..kehidupan mesti dilalui dengan penuh ketabahan.."


napa jadi camnie?????

miz u la......

Datang dan pergi seperti angin
tak beraturan dan arah
merasakan cinta dalam kehidupan
kadang ku bahagia kadang ku bersedih

"........seminggu sudah aku tak dapat pape berita pasal dia..setiap kali aku msg, dia tak reply..hati nie terlalu mengharapkan yang dia kan reply tapi kecewanya rasa..aku tetap setia menunggu..awat la dia tak reply..aku da wat salah ka??jangan la wat aku camni..dah la kita nie dah semakin jauh..harapan semakin tipis nak capai impian..tak kan dia nak lupa aku dah kot???aku tak sanggup la...tolong la...aku tak nak berpisah dengan hang..aku sayang sangat2 dekat hang..jangan la tinggal aku camni ja...hati aku nie rindu sangat2 dah...aku nak jumpa dengan hang tapi keadaan hang tak mengizinkan..sedih la...

Malam ini, ku sendiri, tak ada yang, menemani, seperti malam-malam, yang sudah, sudah Hati ini, selalu sepi, tak ada yang, menghiasi, seperti cinta ini, yang s’lalu, pupus..Tuhan kirimkanlah aku, kekasih yang, baik hati, yang mencintai aku, apa adanya Mawar ini, semakin layu, tak ada yang, memiliki, seperti, aku ini, semakin, pupus

"........hang taw tak..lani hari-hari yang aku lalu dah rasa sepi dah..dah tak ceria macam dulu..entah la..bila aku pikiq yang kita nie macam dah takde harapan nak bersatu macam kita plan aku jadi tak semangat dah..sebab nie kali kedua aku jadi camni..nampaknya pisang berbuah dua kali lah...aku ingat aku leh bahagia dengan hang tapi tak kesampaian gak..sedih sangat-sangat..padahal papa,ma ,family aku semua dah taw rancangan nie..tapi takdak kesudahan gak...awat la nasib aku camni...tak penah nak rasa bahagia tuk selamanya...

Bagaimana mestinya Membuatmu jatuh hati kepadaku Tlah kutulis kan sejuta puisi Meyakinkanmu membalas cintaku Haruskah ku mati karena mu Terkubur dalam kesedihan sepanjang waktu Haruskah kurelakan hidupku Hanya demi cinta yg mungkin bisa membunuh ku Hentikan denyut nadi jantung ku Tanpa kau tahu betapa suci hatiku Untuk memiliki mu Adakah keikhasan Dalam palung jiwamu mengetukku

".....kalu hang dapat rasa bertapa aku sayang dan cinta dekat hang..mesti hang rasa bangga sebab da orang sayang dekat hang sangat2..tapi hang kira bertuah sebab da 2 insan yang sayang dekat hang tapi tak taw la kot2 da yang len lagi..dekat hati aku nie hang je bertakhta walaupun aku taw hang dah ada DIA..memang susah DIA nak lepaskan hang untuk aku...aku pun tak taw la..napa aku terlalu cinta dekat hang..hati aku nie sayang gila2 kat hang..semua tu lahir dari hati aku..aku tak tipu..sebab tu aku sanggup untuk kongsi kasih sayang hang dengan DIA..lepas nie kalu apa2 jadi dekat kita..aku dah tawar hati dah nak sayang orang len..aku nak hidup sorang2 aku ja..biaq la pa orang nak kata pun..janji hati aku ada hang ja..

Insan yg ku sayangi...
satu dlm sejuta...
bukan utk sementara,
tapi utk selamanya...
bukan utk dibenci,
tapi utk disayangi...
bukan utk dilupai,
tetapi diingati...
bukan hanya diluar,
tetapi juga didlm hati...
bukan setakat ini,
tetapi hingga
akhir hidup

".......hang orang terakhir yang hadir dalam hidup aku..takdak sapa dah pas nie..sebab aku sayang dan cinta hang sungguh..hang jangan la lupa dekat aku..aku perlu kan hang buat selamanya..aku tak snaggup la nak kehilangan hang..setiap kenangan kita aku kan ingat tapi aku tak taw la hang ingat ka dak...nanti kalu aku da masa aku kan pergi semua tempat yang penah kita pergi dulu..tapi aku kan pergi sorang2..aku kan ingat balik pa yang kita penah buat..sedih la...sebaknya rasa bila teringat dekat hang...huhuhuhuuh...perih aku rasa bila aku hampir nak kehilangan hang...hang taw tak aku ni sayang sangat2 kat hang...aku nak hidup dengan hang...masih da harapan lagi ka????plz...nak2...

2 comments:

  1. Bukan maksud aku untuk berdiam diri tapi aku serabut sangat dengan kehidupan aku sekarang nie.. Pergaduhan yang berlaku antara aku dan dia tentang kau hampir meranapkan rumahtangga yang aku bina selama 11 tahun ini.. Itu sebab aku mengambil sikap berdiam diri buat sementara waktu untuk menenangkan keadaan.. Sampai bilakah dia akan menerima cinta antara kau dan aku.. Aku betul2 kusut...

    ReplyDelete
  2. maafkan aku kiranya apa yang terjadi antara kau dengan dia disebabkan oleh aku..kau pun tahukan..bukan niat aku untuk meruntuhkan masjid yang telah kau bina selama ni..aku terima kau seadanya..aku kan rasa kecewa sgt2 sebab harapan untuk aku bersama kau dah terlalu tinggi..tak sampai sebulan perkenalan kita..kita sudah rancang semua tu..
    jika berdiam diri boleh solve this problem u can do..but i think if u quite your self nothing can change..her must be know more about us..sama2 la kita berdoa agar pintu hati dia kan terbuka untuk semua nie..tak payah la serabut..apa2 hal kau kongsi la dengan aku..tidak la aku tertanya2 bila kau diam seribu bahasa..

    ReplyDelete