PERJALANAN HIDUP YANG MASIH PANJANG

"..meniti hari yang masih belum pasti...."
"..semua suka..duka..pahit..manis..kehidupan mesti dilalui dengan penuh ketabahan.."


saat aku merinduimu...

Saat kesedihan mengisi hari-harimu.. saat airmata menitis di pipimu,,
beri tahu aku..
karna saat itu aku ingin berada dekat denganmu,,
karna aku ingin menjadi seseorang yang bererti buatmu..

29 Jun 2011, 3.12pm...

"....saat ini hati aku terlalu rindukan DIA..bila aku rindukan DIA aku akan tatap gambar DIA..gambar DIA bersama aku..tetiba handphone aku berbunyi...(sungguh aku kenal dengan pemanggilnya kerna aku sudah setting lagu untuk pemanggil nie..)

"....lagu RELA nyanyian stacy bergema..."Demi cinta yang menyala..Kurela menggenggam bara api..Demi kasih yang mengharum....Sungguh aku rela..."
saat itu juga terpapar gambar DIA di skrin handphone aku..sungguh gembira hati ini...

"....saat ini aku terfikir...adakah DIA juga merindui aku disaat aku merinduinya??sekian lama menyepi DIA muncul lagi..oh..gembira tak terkira hati ini kerna dapat mendengar suara yang aku rindui..suara yang boleh buat aku mengeletar (macam kena parkison) seluruh badan..disaat aku bercakap dengannya..hati ini tak henti2 berdenyut..berdebar-debar rasa..seram sejuk badan nie...OH..kenapa aku harus ada perasan ini tika aku bercakap dan tika aku berdepan dengan DIA..tika aku bertentang mata dengan DIA..???

"....kata orang dulu-dulu..kalau kita ada rasa seperti tu..maknanya dia la jodoh kita..tapi aku terfikir betul ka semua tu..kalau betul aku bersyukur pada-MU YA ALLAH kerana KAU telah makbulkan doa aku selama ini untuk memiliki DIA..debaran di dada masih berbaki sehingga aku terlena dimalamnya..mengapa begitu lama perasaan itu hadir dalam diri aku??YA ALLAH berikanlah pertunjuk kepada hamba mu ini..agar segalanya berjalan dengan lancar tanpa sebarang dugaan dan ujian dari MU...


"....terima kasih ku ucapkan kepada mu kerna disaat-saat aku amat merindui dirimu..kau hadir walaupun cuma suara mu yang ku dengar sudah cukup untuk mengurangkan perasaan rindu yang terbuku dihati aku..aku harap kau seperti aku..tak jemu merindui mu setiap saat...ku tetap menanti kau hadir untuk mencapai segala impian kita...

No comments:

Post a Comment