PERJALANAN HIDUP YANG MASIH PANJANG

"..meniti hari yang masih belum pasti...."
"..semua suka..duka..pahit..manis..kehidupan mesti dilalui dengan penuh ketabahan.."


Maafkan AKU mencintai Kekasihmu...


"...firstly AKU mohon seribu,sejuta kemaafan dari hujung rambut sampai hujung kaki kepada KAMU kerna menyintai kekasihmu..bukan niat AKU untuk merampas DIA dari KAMU..bukan salah AKU kerna telah jatuh hati pada kekasihmu..kerna sebelum semua ini terjadi AKU sudah tahu segalanya tentang DIA dan juga tentang KAMU..bukan juga niatku untuk meruntuhkan masjid yang telah KAMU bina bersama DIA selama nie..

"...maafkanlah AKU kerna menjalinkan hubungan dengan kekasihmu dalam diam..maafkanlah AKU kerna bertemu dengan DIA tanpa pengetahuanmu..maafkanlah kesalahan kami kerna semua yang terjadi adalah ketentuan dan takdir dari YANG MAHA BERKUASA..AKU tahu DIA telah menceritakan segalanya tentang niatnya untuk memiliki AKU..

"...AKU hanyalah manusia biasa yang tidak dapat melawan takdir dari YANG MAHA ESA bukan AKU tak mencuba tapi perasaan kasih dan sayang AKU pada DIA terlalu kuat..begitu juga dengan DIA..kasih sayang kami cukup jauh..cukup kuat..kukuh sekukuhnya..maafkanlah kesalahan kami berdua..AKU menerima DIA bukan kerna keadaan KAMU dan DIA tapi AKU menerimanya dengan seikhlas hati dan sanggup menerima DIA seadanya..bukan niatku untuk mengambil kesempatan diatas alasannya yang kukuh untuk menduakan KAMU...

"...untuk pengetahuan KAMU,perhubungan KAMI berdua terlalu jauh dan sudah lama terjalin di dalam diam..sudahpun mendapat restu dari keluarga AKU..hanya menanti keputusan dari KAMU sahaja..KAMU janganlah risau kerna keluarga AKU melayannya dengan baik dan menganggapnya sebahagian dari keluarga AKU..kira dah macam satu keluarga..disebabkan itulah AKU semakin sayang pada DIA..tak sanggup untuk AKU berpisah dengan DIA...memang AKU akui yang AKU tak sanggup untuk kehilangan DIA dalam hidup AKU..AKU juga ingin membina masjid yang indah bersamanya..semua perancangan itu telah kami rancangkan sejak AKU mengenali DIA..maafkan kami..

dia dihatiku selamanya

"...memang perkataan maaf mudah diucap tapi untuk memaafkannya terlalu susah,terlalu payah..AKU juga faham perasaan KAMU disaat ini,susah untuk KAMU membuat keputusan ..memang susah..namun apakan dayaku untuk melupakan segalanya tentang AKU dan DIA..terlalu banyak kenangan yang kami ciptakan bersama..tak sanggup untuk AKU kehilangannya...hanya AKU berharap agar pintu hatimu terbuka untuk menerima diriku ini sebagai saudara baru mu..hanya itu harapan AKU padamu..setiap hari AKU berdoa agar dibuka ruang untuk kita bersatu dibawah satu bumbung..

No comments:

Post a Comment