PERJALANAN HIDUP YANG MASIH PANJANG

"..meniti hari yang masih belum pasti...."
"..semua suka..duka..pahit..manis..kehidupan mesti dilalui dengan penuh ketabahan.."


genap 25thn..

"...genap 25thn aku hidup di bumi yang bertuah nie..sungguh indah dunia nie..terima kasih kepada papa dan mama kerna melahirkan aku..
Ayah dan ibu
Itulah permulaan kami
Dapatlah melihat bulan dan
Matahari
Ahai…
Yang dikurniakan dari Ilahi
Ahai…
Ayah dan ibu lah
Mesti dihormati
Ayah dan ibu
Wali dan juga keramat
Pada mereka kita beri hormat
Ahai…
Bagilah tunjuk ajar dan
Nasihat
Supaya hidup
Supaya hidup kita akan selamat

"...sepanjang kehidupan aku didunia nie banyak dugaan yang aku tempoh..suka duka..pahit manis..semua nya terhimpun dalam kotak kenangan..paling seronok dizaman kanak2 dimana belum kenai erti kehidupan yang sebenar..semua yang di ingini mesti dituruti oleh org tua..penahkah kita berfikir segala pengorbanan mereka???
"...sepanjang perjalanan hidup aku nie banyak kesilapan yang aku lakukan...maafkan aku papa n mama..semua yang terjadi aku x penah citera kn pada kamu berdua..biarlah aku tanggung segalanya...aku patut berubah sekarang..sedarkan kan lah diri nie..aku bukan lagi anak2 kecil..aku sudah dewasa..boleh membuat keputusan sendiri...boleh berdiri atas kaki aku sendiri...
"....sepanjang 25thn aku disini...aku masih belum berpuas aty dengan kehidupan aku..mungkin impian aku belum tercapai..bila target aku untuk hidup berteman sudah kabur..aku jadi x ketentuan..hilang segalanya..amat payah diri ini untuk berdiri...entah bila akan tercapai..mungkin aku tetap sendiri sampai bila2..

No comments:

Post a Comment